Autor Téma: VUB banking  (Přečteno 34053 krát)

Marek

  • Administrator
  • Newbie
  • *****
  • Příspěvků: 221
    • Zobrazit profil
Re:VUB banking
« Odpověď #15 kdy: 6. Listopad 2013, 18:56:04 »
mne sa skor zda, ze to demo vyzera ako stary banking, napriek vsetkemu, co tam pisu.
Marek Macko
administrátor fóra

Dzejn

  • Newbie
  • *
  • Příspěvků: 13
    • Zobrazit profil
Re:VUB banking
« Odpověď #16 kdy: 6. Listopad 2013, 19:15:22 »
Nedalo mi to pokoj a znova som sla na ten moj banking. Myslim,ze zahadu som vyriesila uplne nahodou. Zadala som moje ID,hodilo ma na prihlasovaciu stranku noveho bankingu,kde je potrebne zadat este heslo. Je tam 1 odkaz "zapnut podporu pre nevidiacich",tak som to dala,potom som sa prihlasila a skusila som vytvorit platobneho partnera,pri ktorom sa tiez musi zadat kod banky a teda je tam ten zoznamovy ramik a teraz to fungovalo. Len aby ste vedeli,ak ste vo VÚB,aby ste nemali ten isty problem ako ja.

Marek

  • Administrator
  • Newbie
  • *****
  • Příspěvků: 221
    • Zobrazit profil
Re:VUB banking
« Odpověď #17 kdy: 6. Listopad 2013, 19:57:05 »
Skvele, velka vdaka. Ani by som to inak nehladal. Pozerali sme, ci sa nieco neda zmenit v nastaveniach, ale nic suvisiace so vzhladom alebo pristupnostou sme nenasli, tak sme to zabalili.
Marek Macko
administrátor fóra

Dzejn

  • Newbie
  • *
  • Příspěvků: 13
    • Zobrazit profil
Re:VUB banking
« Odpověď #18 kdy: 6. Listopad 2013, 20:08:08 »
Nie je za co. Mna to tiez trocha soklo a milo prekvapilo,ze tam nieco take vobec bolo. Je to skor vynimka,preto nam to ani nenapadne. :)

pohankova2

  • Newbie
  • *
  • Příspěvků: 27
    • Zobrazit profil
Re:VUB banking
« Odpověď #19 kdy: 7. Listopad 2013, 13:23:57 »
Ahojte,
Tak ja to tu mozno mojou 17U. ci akou odpvedou ukoncim alebo uvidime nasu plodnu diskusiu. Tak ja som to tiez odklikla tu verziu pre nevidiacich len som tam nevidela ziadnu zmenu oproti predoslemu ale asi bola tato. Lebo u mna to chcelo na zaciatku aj obrazok pri zmene hesla, tak som si pomohla cez web visum, bolo to vtedy najlepsie riesenie, nemala som po ruke nikoho, kto by mi precital obrazokk a inak sa mi nechcelo a bolo neskoro. Alekym mi to vypisalo trvalo to a mala som uz nervy, ale teraz to uz ide, a enviem ci ked to raz zapnes tu verziu si to nepamata, ze to tak chces mat zapnute. Tak porozmyslaj nad tou zmenou, uvidis. No ak mas bezny ucet poplatky su to je pravda, studentsky nema.

Marek

  • Administrator
  • Newbie
  • *****
  • Příspěvků: 221
    • Zobrazit profil
Re:VUB banking
« Odpověď #20 kdy: 15. Listopad 2013, 09:00:49 »
Tak pozrel som sa na VUB Banking so zapnutou podporou pre nevidiacich a je to vcelku fajn, len skoda, ze pri kazdom formularovom prvku je citany aj pomocnik pre dany prvok. uplne by stacilo, keby bol pri kazdom prvku odkaz na help, prip. len jeden na konci stranky. Je to takto strasne ukecane.
Marek Macko
administrátor fóra

Dzejn

  • Newbie
  • *
  • Příspěvků: 13
    • Zobrazit profil
Re:VUB banking
« Odpověď #21 kdy: 15. Listopad 2013, 09:21:00 »
Suhlasim s tebou. je to ukecane a navyse,ak na to nie si zvyknuty,tak to aj dost matie.Napr.ked som napr.preskocila nejake pole,tak mi to donekonecna opakovalo,ze pole je povinne a vadilo to dost.

peter

  • Reset Staff
  • Newbie
  • *
  • Příspěvků: 345
    • Zobrazit profil
Re:VUB banking
« Odpověď #22 kdy: 15. Listopad 2013, 09:51:37 »
Ok, nezvyky ale nieje velmi dobre vycitat. Teda predpokladam ze to aj viete. Cas od casu sa vo svete pristupnosti stava, ze pouzivatel sa stazuje na nieco, co je dost prospesne, len mu to vadi, lebo na to nieje zvyknuty a vyvojar v snahe vyhoviet na zaklade tohoto jedneho podnetu uzitocnu vec zrusi, lebo je presvedseny ze ta vec viac skodi ako neskodi.
Tymto neobhajujem citanie helpu k polickam, ale oznamovania, ze je policko povinne, nespravne vyplnene,... Netusim ako je to na vub strankach robene, teoreticky to moze byt urobene aj zle, skor mam ale skusenost, ze ked uz to vyvojar zacne riesit, tak to urobi zvacsa spravne (aria live region pri ktorom ale moze zle nastavit politeness) a skor citace obrazovky ignoruju atribut politeness.
Zda sa, ze vo vub je niekto, kto je ochotny sa s vecami zaoberat a riesit ich, takze by mozno stalo za to, ponuknut im (z unie?) spolupracu a doladit to tak, aby to bolo z ich strany ok.
Dzejn, vy tusim pouzivate Jaws, s tym je praca s webom cim dalej, tym vacsie dobrodruzstvo. :)
Pre milovnikov spolahlivo fungujucich veci to nieje moc dobra alternativa, v poslednych verziach vnasa podla komentarov pouzivatelov co ho pouzivaju casto do kazdodennej rutinnej prace mnozstvo prekvapeni, ktore sice dokazu fadny zivot urobit pestrejsim, no slabsie povahy tym privadza k alkoholizmu (chcu aspon na chvilu zabudnut ;)). Ok, robim si srandu, implementacia aria veci ktore sa prave pri oznamovani informacii o datach v polickach pouzivaju je ale v Jawse naozaj dost zla.
Peter Lecký, Stopka n.o.

Dzejn

  • Newbie
  • *
  • Příspěvků: 13
    • Zobrazit profil
Re:VUB banking
« Odpověď #23 kdy: 15. Listopad 2013, 10:21:21 »
Mily Peter, milujem tento druh humoru,cize ok...:) Z mojej strany neslo o stazovanie sa,ale skor o konstatovanie toho,ze mi to jednoducho vadi... Su veci,ktore ak citac obkeca,tak je to prospesne (napr.ked je pri cisle uctu hovorene o tom,ako ho zadat,ak obsahuje pomlcky),ale ze pole (kod banky) je povinne,tak to by kazdy vediet mal. Viem,su to detaily a mozno to tu ani nemam pisat,ale musela som...:)
Naozaj pouzivam jaws a naozaj som clovek,ktory ma radsej rutinu,ak ide o tech.veci.No zaroven si uvedomujem tu "krutu" realitu,ze vsetko sa vyvija a tym padom aj meni,cize budem uz dozivotne pri tech.veciach trpiet...:)
Nerozumiem tech.veciam,teda tym programatorskym a preto ani nepisem do VUB ziadne veci,lebo to neviem vysvetlit a nechcem poskodit inych uzivatelov...

pohankova2

  • Newbie
  • *
  • Příspěvků: 27
    • Zobrazit profil
Re:VUB banking
« Odpověď #24 kdy: 15. Listopad 2013, 12:35:34 »
Ahojte,
Na niektore veci si je mozno lepsie si zvyknut ako ich nemat ako hovori peto. No mozno riesit chcu, ale mne sa vyjadrili ked som sa ich ais pred nejakym rokom alebo neskor pytala, ze ci planuju hovoriace bankomaty, tak ze nie ze nie je zaujem - neviem skade to maju... Moze sa stat, ze nebudu mat klientov takto menej. Ale ten help by bol lepsi, mozno to nevedia. Ale mozno spolupracu s pristupnostou stranky by mozno uvitali.

peter

  • Reset Staff
  • Newbie
  • *
  • Příspěvků: 345
    • Zobrazit profil
Re:VUB banking
« Odpověď #25 kdy: 15. Listopad 2013, 13:04:11 »
Zuzka,
Banky su komercne institucie. Pre nich "je zaujem" znamena, ze o to ma zaujem nejaka vyznamna skupina ludi. Vyznamna co do poctu. Ak chce taka banka zriadit hovoriace bankomaty, musi do toho dost investovat. Ak jej napisu traja ludia (obavam sa, ze to cislo som dost premrstil, neviem kto okrem teba im este napisal :)), ze o to maju zaujem, tak to pre nich znamena, ze o to zaujem nieje. Na slovensku zial nemame rozumne fungujucu organizaciu, ktora by dokazala nejakym sposobom zistit realny zaujem a banka to nedokaze uz vobec, pretoze predpokladam, ze zrakove postihnutie u svojich klientov neeviduje, aj keby ale evidovali, tak vobec nevedia zistit, kolko klientov by mohli ziskat, ak by mali hovoriace bankomaty.
No a este si treba uvedomit, ze nevidiaci na slovensku maju len malo kedy zaujem o samostatnost. Oni maju asistenciu a po samostatnosti naozaj neprahnu, takze je otazka, kolky by take hovoriace bankomaty naozaj vyuzivali. V tejto veci by mohla nejake udaje mat zrejme tatrabanka, z ich poslednych krokov - nepristupny internetbankyng - sa mi zda, ze sa im ta investicia zda byt skor marna ako uzitocna. Ale mozem sa mylit, mozno si prilis idealizujem procesy v sukromnej spolocnosti ak si predstavujem, ze po nasadeni nejakej technologie monitoruju jej vyuzivanie (neviem ci sa da monitorovat, kolko ludi si do bankomatu zapoji sluchadla, dnesne masinky by to mohli vediet) aby sa neskor vedeli rozhodovat, ci to cele malo zmysel a stoji za to sa so skupinou pre ktoru je produkt urceny dalej zaoberat.
Peter Lecký, Stopka n.o.

Marek

  • Administrator
  • Newbie
  • *****
  • Příspěvků: 221
    • Zobrazit profil
Re:VUB banking
« Odpověď #26 kdy: 15. Listopad 2013, 17:53:45 »
TB sme sa na moznost monitorovania pouzitia sluchadiel pytali a vraj bankomaty, co pouzivaju, to neumoznuju.
Marek Macko
administrátor fóra

pohankova2

  • Newbie
  • *
  • Příspěvků: 27
    • Zobrazit profil
Re:VUB banking
« Odpověď #27 kdy: 16. Listopad 2013, 17:42:35 »
No tak potom neviem, na co do toho investovali  vsak ich asi nikto nedonutil ked sa im to zda tak ako to je ze zbytocne. Ja viem ze je to tak ako toje ze pisal peto, ale tak no tatrabanka trochudo toho isla. Tak viem, ze ine s tym mali problem. Tak ale ide o princip.

pohankova2

  • Newbie
  • *
  • Příspěvků: 27
    • Zobrazit profil
Re:VUB banking
« Odpověď #28 kdy: 19. Listopad 2013, 15:56:52 »
Ahojte,
Tak este moje postrehy z vub predsa, nedalo mi to. S jawsom neviem ako firefox ale inak explorer napr. ale mam pocit ze je to jawsom uz ked ste na konci a potrebujete dat tlacidlo vykonat uhradu tak nehrozi, nejde aspon mne nie mozno miskou jaws kurzorom. S nvda pekne aj starsia verzia. Ale ak zadate zle smskod, tak iba pockat kym to zacne citat co chvilku trva lebo vtedy sa to tak chvilu tvari ze necita tlacidla a tak tak je to take divne, ale aspon to ide, tak spravne zadavat kod. :-) Ak viete nieco ine, napr. Marek. :-) tak napiste.

ondrej_rosik

  • Reset Staff
  • Newbie
  • *
  • Příspěvků: 448
    • Zobrazit profil
    • blog
Re:VUB banking
« Odpověď #29 kdy: 20. Listopad 2013, 11:49:36 »
Oni nie len ze nemonitoruju pouzivanost, ale nevedia niektore nefunkcne hovoriace bankomaty opravit. Napr v Ruzomberskom Tescu je jeden, ktory pre normalneho cloveka funguje, ale po zapojeni sluchadiel vydava zahadne zvuky. Problem som hlasil, bankomat chvilu nefungoval vobec, ale vysledok ziadny.
Na chvilu ho aj odstavili, ale vysledok sa nezmenil. Hla dokaz:
https://dl.dropboxusercontent.com/u/6042577/pokazeny_bankomat.mp3?dl=1